Sunt nedumerită

1 11 2008

Măi, oricât de tare m-aş strădui, descopăr că sunt anumite lucruri pe care mi-e cu neputinţă să le înţeleg, lucruri legate de bucureşteni…sau nu, impropriu spus, pentru că de la o vreme şi cei care nu sunt bucureşteni le fac….aşa că mai bine să le numesc lucruri pe care le întâlnesc zilnic în capitală. Pentru că merg mult cu metroul, hai să începem cu asta. Primul lucru pe care nu-l înţeleg e graba asta a oamenilor, nu înţeleg unde se grăbesc toţi; mereu, la orice oră, toată lumea fuge prin pasajele ălea. Da’ hai să zicem că poate îi prind eu pe oameni când trebuie să ajungă undeva. Da’ chiar tot timpu’ ? Şi „la suprafaţă” e acelaşi lucru. Toată lumea fuge. Dar ce mă deranjează mai mult e faptul că se bagă în tine, te calcă şi mai ştiu eu ce, dar n-ai să auzi un „pardon”. Asta e din altă lume….una paralelă. Apropo de politeţurile ăstea, eu sunt obişnuită când merg la magazin să spun cu vă rog daţi-mi….şi apoi mulţumesc. Ce mă distrează e modul în care se uită vânzătoarele la mine. Bănuiesc că nu aud prea des cuvintele ăstea. Sau, ca şi mai sus, am nimerit eu fix magazinele ălea.

Să revenim la metrou. Ce nu înţeleg iarăşi e lupta aia care se dă pentru locurile pe scaunele din metrou. Când plec de la lucru, sunt cu mai mulţi colegi şi îi văd cum se bagă în faţă doar ca să prindă un loc, deşi noi stăm la birou 8 ore şi nu se poate spune că suntem obosiţi. Mi s-a întâmplat o dată un lucru tragi-comic legat de locurile ălea. Erau 3 locuri libere pe o banchetă şi m-am îndreptat să ocup unul din ele întrucât am văzut că nu le ocupă nimeni. Şi când să dau să mă aşez, nu ştiu de unde a apărut un om sub mine. Am rămas ca bou ! Ce se întâmplase de fapt….nenea respectiv (care by the way, nu ştiu din ce grotă era venit) stătea pe locul de lângă, moment în care şi-a observat un amic şi ce face omul nostru ? Se întinde pe 2 locuri pentru a păstra unul şi pentru amicul lui. Situaţia a fost amuzantă prin natura ei, dar tragică pentru că mi-am dat seama de lipsa de educaţie care există. Nu…nu lipsa de educaţie…lipsa bunului simţ (hai că am vorbit ca pensionarii…dar aşa e).

Aşa…alt lucru pe care nu-l înţeleg, e treaba cu scările rulante. Era într-o zi pasajul Unirii blocat pur şi simplu până la mijloc. Nu ştiam ce se întâmplă, dar am decis să încerc să trec pe lângă acei oameni şi când am ajuns la capăt am descoperit că toată lumea aştepta la coadă să urce cu scările rulante. Înţelegeam dacă erau multe scări de urcat, dar în 20 de secunde le urcai pe ălea care erau. Nu spun că eu nu urc cu „rulantele”, dar urc doar dacă nu e „ambuteiaj” în faţa lor sau am bagaj mare.

Acum să ieşim la suprafaţă….Semafoarele ! Maşinile trec pe roşu de ţi-e şi frică să treci la trecere, când la tine e verde. Era să o păţesc în faţă la Cotroceni când în naivitatea mea am dat să trec strada pe culoare verde. Unde mi-a fost capul ? Nu era mult până mă înprăştia maşinuşa respectivă. Pietonii la fel. Trec străzile indiferent de culoare. De fiecare dată îmi aduc aminte de o replică din Sub Soarele Toscanei în care spunea că verdele înseamnă go, iar roşul…just a suggestion. Cam aşa şi aici.

Şi last but not least…cititul…pe mine mă amuză teribil ce se întâmplă şi nu mă refer la citit, ci la ce se întâmplă cu cei din jurul tău când tu ai ceva în mână cu nişte litere pe el. Automat 2-3 persoane din vecinătatea ta stau pironiţi cu ochii în materialul tău, că e interesant sau nu. Iniţial am crezut că e doar vorba despre ziare, dar într-o zi am luat de curiozitate la mine un bon de casă şi m-am prefăcut că-l studiez cu meticulozitate. Ei, la fel făceau şi alte 2 persoane de lângă mine. De ce ? Habar n-am😀 Dar e funny şi trebuie să recunosc că lucrul ăsta e universal, pe oriunde am fost reacţia a fost aceeaşi.

Gata ! Deocamdată nu am chestii pe care să nu le înţeleg….dacă ştie totuşi cineva care e explicaţia pentru ce am spus mai sus, feel free to tell me. Până atunci…numai bine…semnat : o ţărancă de la provincie 🙂 Am auzit de multe ori expresia asta şi mă amuză teribil…nu spun de ce că-mi sare lumea-n cap😀

A…..şi un lucru care nu are absolut nicio legătură cu ce am scris mai sus….nici în clin nici în mânecă….tot prin metrou….veneam într-o seară de la cursuri şi eram pur şi simplu frântă de oboseală, tot ce vedeam în faţa ochilor era patul meu de acasă. Aşteptam liniştită metroul cu ochii lipiţi de ecranele ălea pe care erau arătate poante (gags-uri) când observ un ursuleţ imens de plus că se deplasa voios prin staţie. Băi, am zis că încep să am vedenii de la oboseală. Nope ! Era un băiat foarte drăguţ în spatele lui care ducea respectivul ursuleţ probabil prietenei lui şi spun asta pentru că avea un zâmbet uriaş pe faţă (atât cât se vedea de după chestia galbenă gigantică pe care o avea în braţe) şi avea şi o privire tipică pentru o persoană îndrăgostită care se află pe la începutul unei relaţii. Ei, ursuloiul acela a înveselit automat pe toate persoanele pe lângă care a trecut. Doamnele şi domnişoarele mai alea au fost topite după el. A fost cel mai adorabil lucru pe care l-am văzut în metrou 🙂 Ce era şi mai drăguţ era modul în care se chinuia băiatul respectiv cu el, dat fiind faptul că nu vedea absolut nimic în faţă. Iar când a trebuit să coboare nişte scări a fost foarte amuzant😀


Acțiuni

Information

2 responses

20 11 2008
Fundatia Dacia

TE PROVOCĂM LA CONCURS!🙂

Scrie un articol pentru ţară şi câştigă:
3000 RON (Marele premiu)
2000 RON (Premiul al II-lea)
1000 RON( Premiul al III-lea)

În plus, te chemăm să-ţi oferim premiul la BRAŞOV!

· De data asta nu mai ai o scuză!
· De data asta Fundaţia Dacia te provoacă „să fii român” şi te introduce în mijlocul acţiunii!

Compune un text pe tema evenimentelor organizate in Brasov pe 1 Decembrie şi arată-ne ce simţi! Exprimă-ţi frustrarea, iubirea de ţară, deznădejdea sau bucuria. Fă un lucu memorabil pentru ţară şi noi te premiem.

Arată-ne că eşti român şi te chemăm la Braşov de 1 Decembrie, ca să sărbătorim împreună! Eşti convins că eşti în stare să câştigi concursul? Ia cu tine şi un prieten şi lasă-ne pe noi să ne ocupam de cazare şi masă!

Dacă doreşti să te înscrii în concurs, trimite-ne datele tale (nume, prenume, adresă e-mail, adresă blog personal, precum şi linkul către articolul deja postat pe blogul tău, articol ce va fi automat înscris în concurs) pe adresa: concurs.dacia@gmail.com.
Concursul se desfasoara pe perioada 17-28 noiembrie, asa ca GRABESTE-TE!!! Monitorizarea va începe din momentul în care primim mailul tău. Ulterior, vei primi un mail de confirmare a înscrierii în concurs, precum şi informaţii suplimentare privind evenimentele despre care va trebui să scrii. Cu cât scrii articolul mai repede, cu atât îţi cresc mai mult şi şansele de a câştiga unul din cele 3 premii. Asta dacă vrei premii!:)
Regulamentul concursului îl poţi citi pe site-ul http://www.daciajurnal.ro.

NU UITA: TEMA ESTE IMPUSA (EVENIMENTELE DIN BRASOV), IAR PERIOADA IN CARE SE DESFASOARA CONCURSUL ESTE 17-28 NOIEMBRIE!

Pentru orice alte informaţii suplimentare sau nelămuriri, nu ezita să ne contactezi la adresa: concurs.dacia@gmail.com

Aşteptăm mailul tău pentru înscriere!
Echipa Dacia.

*Notă: Promovăm originalitatea. Orice tentă de plagiat găsită în creaţiile trimise vor descalifica automat participantul fără drept de reintrare în concurs.

1 12 2008
ramoo

draga fata…bucurestiul e o alta lume:D si ma bucur sa spun ca sibiul e cu 50 de ani inaintea lor. eu am contact cu oameni din toata tara. vai maica…cand vorbesc cu unu din bucuresti ( imi cer scuze fata de cei care nu sunt asa ca sunt destui) ma enervez numa. mai…n au pic rde abdare sa le explici un lucru, n-au pic de respect. ameninta si ei au impresia ca au pus coada la pruna:D in schimb cei din ardeal si moldova sunt foarte rabdatori si plini de bun simt, mai ales cei din mediul rural. asa ca dragi bucuresteni va transmit un mesaj ” calmaaaaaaaaa”:P

Lasă un răspuns

