Lecţii de viaţă…via copilărie

29 07 2008

Astăzi am spart puţin lăcatu’ la cutia cu amintiri şi am ajuns pe tărâmul copilăriei🙂 io am avut o copilărie faină până la un punct…eram cred că prin a 2a sau a 3a când am fost forţată să mă trezesc la realitate….realitatea celor mari…a fost o perioadă foarte grea, problema fiind aceeaşi ca în cazul multor familii din zilele noastre….banii…a fost o bucată de vreme în care amândoi părinţii şi-au pierdut locurile de muncă şi am fost forţaţi să trăim din ajutoarele lor de şomaj şi împrumuturile de la neamuri şi prieteni…e greu, mai ales pentru un copil.

Ţin minte că ziua mea preferată din lună era aia când lua mama şomaju’, că ne lua întotdeauna pe mine şi pe fratele meu cu ea şi după ce lua banii ne cumpăra câte un corn cu vanilie😀 bucuria noastră.

Noi nu prea ne dădeam seama ce se întâmpla…fratele meu cu atât mai puţin pentru că era şi mai mic decât mine…părinţii noştri la început au încercat să ne protejeze şi să ne ţină deoparte de problemele pe care le aveam, dar cu timpul am observat că nu mai mergeam în excursii cu colegii, că adidaşii dacă se rupeau nu apăreau alţii noi, ci ăia erau cusuţi, lipiţi şi peticiţi până nu se mai putea face nimic cu ei.

Ţin minte că eram singura din clasă care era prinsă în realitatea celor mari. Eram singura căruia părinţii i-au spus că nu există Moş Crăciun, Moş Nicolae sau Iepuraşul de Paşte, discuţie pe care aş fi vrut să n-o am niciodată. Iar copiii sunt răi, mai ales la vârsta aia, de aceea obişnuiam să spun mici minciunele, să spun că am primit cadouri, când noi de fapt nu aveam bani nici de brad.

Copiii sunt răi şi egoişti…şi judecă foarte mult. Ţin mine că eram în faţa blocului cu toţi copiii de-aici şi jucam şencăl (elasticul) şi copiii îşi mai luau îngheţate şi gume…eu înghiţeam în sec de multe ori. Iar o copiluţă, MIhaela o chema, care provenea dintr-o familie cu ceva bănuţi, fiind ea foarte ofticată pe mine că eram pe cale să câştig, s-a enervat, a rupt şencălu, apoi a venit la mine, m-a tras de păr şi mi-a spus foarte senină „Nu mai vreau să mă joc cu tine, că ţie nu-ţi dau părinţii nici 500 de lei pe săptămână !” Bineînţeles că a doua zi era la mine la uşă, dar pe moment mi-a fost aşa de ruşine că eram săraci şi mai ales că a zis cu voce tare şi a aflat toată lumea. Deh şi copiii ştiu să rănească, încă foarte bine şi fără să-şi dea seama.

Au fost câţiva ani foarte dificili care m-au adus pe calea maturităţii mult prea repede. Dar pe de o parte sunt bucuroasă că i-am avut pentru că am aflat cu adevărat care e valoarea banilor şi cât de tare trebuie să te zbaţi şi până unde trebuie să mergi pentru a obţine ceva. Anii ăia m-au învăţat foarte multe.

Am învăţat că banii nu aduc fericirea, dar o întreţin pentru că nu poţi să fii cu adevărat fericit decât câteva clipe, pentru că apoi te năpădesc iar grijile şi trebuie să te gândeşti de unde scoţi banii pentru mâncarea de mâine.

Am învăţat că prietenii adevăraţi rămân lângă tine indiferent de vremurile prin care treci.

Am învăţat de asemenea că deşi la întrunirile de familie totul e frumos şi roz, îti dai seama cu adevărat de cum stau lucrurile doar când ai nevoie de ceva…şi atunci vezi care e valoarea „relaţiilor de familie”.

Am învăţat că nu te poţi baza pe nicio promisiune şi pe niciun cuvânt dat la repezeală, chiar dacă pare luminiţa de la capătul unui foarte lung tunel. Dacă vrei să faci ceva, cel mai bine faci singur, pentru că nimeni nu face pentru tine.

Am învăţat că oricât mi-aş dori să fie lucrurile altfel, nu sunt şi că nu are niciun rost să visez, pentru că în momentul în care o să deschid ochii, necazurile tot acolo vor fi.

Dar poate cel mai presus de toate am învăţat cât e de importantă familia şi cât de mult îşi iubesc părinţii copiii.

Mai jos o poză din perioada aia🙂 mi-a foarte dragă poza asta, deşi io-s pe jumătate adormită în ea😀 Veniseră bunicii de la Azuga pe la noi şi mamaie se juca cu noi şi ne-a pus mie şi fratelui meu bigudiuri în cap…fratelo le dăduse jos, venea rându meu. E poză la poză, de-aia calitatea lasă de dorit🙂


Acțiuni

Information

2 responses

30 07 2008
ana1991

Salutare…în seara asta, de fapt noaptea asta că e ora două am luat la „puricat” blogul tău, am observat că ai un stil aparte de a scrie, nu te pierzi în detalii, eşti foarte sinceră şi mie îmi place stilul ăsta. Felicitări sincere.

Cât despre acest articol…copilăria este perioada în care ar trebui ca micile fiinţe aflate în grija părinţilor sau bunicilor să uite că ieri s-au certat cu vecinul, să râdă că s-a spart un ou şi s-a împrăştiat pe jos deşi, poate altul nu mai este. Copilăria ta a fost un pic matură dar ţi-a prins bine, te-a făcut să realizezi, să conştientizezi multe lucruri şi acum, eşti un om normal, cu capul pe umeri care ştie să aprecieze anumite valori.

30 07 2008
ceuameni

saru’mana de aprecieri🙂 si da, ai dreptate….a fost o perioada greu, dar frumos si sunt mai bogata daca pot spune asta, tocmai datorita anilor aceia

Lasă un răspuns

